Sixt får Beröm för Bästa Service av Tysk Finanstidning

handelsblatt utmärkelse
PRESSMEDDELANDE
Prisbelönt service – Tysklands finanstidning ”Handelsblatt” bekräftar Sixts servicekvalitet i sitt hyrbilstest

• Sixt vinner Handelsblatts test i kategorin Bästa service

München den 13 september, 2013 – Sixt garanterar mångfaldigt prisbelönt servicekvalitet och vinner ännu en utmärkelse. Utöver toppositionen på rankingen från det tyska institutet för servicekvalitet, har Tysklands största biluthyrningsföretag också valts till det bästa biluthyrningföretaget av Hamburgs Schad Institut i tjänstekategorin. Handelsblatt gav institutet i uppdrag att testa prestanda hos fem biluthyrningsföretag. I kategorin Service tilldelade testarna Sixt toppbetyg för sin snabbhet, högkvalitativa e-postsvar och bolagets öppettider som är generösare än genomsnittet. Testarna var också imponerade av ”Sixt Mobile Key” för återlämnande av fordon och de bokningsverktyg anpassade till företagskunder.

Detlev Patsch, Head of Operations på Sixt SE: ”Att vara rankad etta av Handelsblatt i kategorin service motiverar oss att fortsätta att förbättra och utöka våra tjänster. Bra service är ett viktigt mått på våra kunders upplevelse – inte bara under den initiala bokningen, utan under hela hyrescykeln. Vi är mycket glada över att ha kunnat bevisa vår kvalitet med utmärkelserna från Handelsblatt och det tyska institutet för servicekvalitet två gånger i år. Samtidigt förblir den viktigaste kvalitetsstämpel våra kunders omdömen, som fortsätter att sätta oss på prov varje dag. ”

Gillar du vad du ser? Välkommen att dela detta med dina vänner och följare:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest

Kanske gillar du även...